fbpx

Algoritma, kelime anlamı olarak bir problemi çözmek için belirli amaca ulaşmak için izlenen yol anlamına gelmektedir.
Günümüz dijital dünyasında artık hayatımızın bir parçası haline gelen sosyal medya uygulamaları da çok geniş kapsamlı ve akıl sınırlarını zorlayan algoritmalar üzerine inşa edilmiştir. Algoritmayı sanal bir beyin yapay zeka gibi düşünebiliriz. Peki bu beyin nasıl çalışıyor ?

Öncelikle algoritmanın işlev görebilmesi için tıpkı bir makine gibi enerjiye yakıta ihtiyacı vardır. Bu yakıt ise datadır. Data yoksa algoritma hiçbir işlev göremez. Data, yaşadığımız dijital çağda şüphesiz çok büyük bir güç haline gelmiştir. Sosyal medya platformlarıda bu gücü en iyi şekilde kullanmak için tasarlanmıştır.

Sosyal medya uygulamalarının en önemli amacı, kullanıcıyı ne olursa olsun platform için de tutmaktır. Kullanıcıların daima online olmasını isterler ve algoritma bunun için tasarlanmıştır. İnsan psikolojisinin zaaflarından faydalanırlar ve adeta bir tavşan deliğine girmiş gibi sizin facebook içinde oradan oraya dolaşarak sürekli online kalmanızı sağlarlar. Burada temel prensip aslında şudur ; ne kadar online kalırsanız o kadar bağımlı hale gelirsiniz ve size o kadar bir şeyler satılabilir. Peki bize ne satıyorlar ? Tabiki reklamlar…

Evet, facebook bize ücretsiz olarak hizmet veriyor gibi görünse de aslında öyle değil. Diğer bir ifade ile ücretsiz olarak kullandığımız bu platformda aslında ürünün kendisi biz kullanıcılarız. Bizim verilerimiz.

Algoritma Verileri Nasıl Topluyor ?

Facebook platformu çok güçlü reklam sinyallerine sahiptir. Kullanıcılar bir linke tıkladığında, bir görsele-reklama uzun süre baktığında, bir gönderiyi beğendiğinde bütün bunları kaydeder ve data toplarlar. Hatta paylaştığınız fotoğrafları bile yapay zeka ile tarayarak bu fotoğraflardaki durumunuzdan sizin ruhsal durumunuz, medeni haliniz, çocuğunuz var mı gibi bilgiler elde edebilir. Ayrıca yaş, cinsiyete, konumunuz ilgili alanlarınız gibi birçok demografik veriye de sahiptirler.

Algoritma ve E-Ticaret Reklamları İlişkisi

Bir e-ticaret siteniz var ve sitenize müşteri çekmek satışlarınızı artırmak istiyorsunuz. Facebook ve instagram reklamları bunun en iyi yollarından biridir. Halihazırda facebookun dünya genelinde 2 milyar kullanıcısı bulunmaktadır ve bu kullanıcıların 1.5 milyarı aktif kullanıcıdır. Yani her gün facebook ile etkileşime geçmektedir. Peki neden facebook reklamlarını tercih etmelisiniz ?

1.Maliyet

Her ne kadar maliyetler yükselmiş olsa da facebook halen potansiyel müşterilere ulaşmak için reklam verebileceğiniz en düşük maliyetleri sunabiliyor.

2. Etkin Hedefleme

Facebookun çok güçlü reklam sinyalleri bulunmaktadır. Bunların sayesinde ürününüzü yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanları gibi çok detaylı demografik faktörlere göre reklamlarınızı hedefleyerek doğru kişilerin karşısına ürününüzü çıkarabilirsiniz.
Unutmayınız ki dünyanın en iyi ürünü de satsanız doğru ürünü doğru kişinin karşısına çıkartamazsanız başarılı olamazsınız.

3.Pixelin Gücü ve Ektin Raporlama

Facebook pixel kodu sayesinde dönüşümlerinizi raporlayabilir ve reklamlarınızı bu raporlar sayesinde etkin bir şekilde optimize edebilirsiniz. Ürün yada hizmetinizi satın alma ihtimali yüksek olan kullanıcıları re-targeting yeniden hedefleme reklamları ile ürününüzü almaya teşvik edebilir ayrıca özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

4. Rakip saldırılarından korunma

Facebook reklamları ile rakiplerinizin reklamlarınızı tıklayarak bütçenizin boşa harcanması gibi durumlarla karşılaşma ihtimaliniz daha düşüktür.

Reklamlarınızı facebook için oluşturun

E-ticaret reklamlarında da başarılı sonuçlar almak istiyor iseniz, facebook algoritmasını iyi tanımanız gerekiyor. Reklamlarınızı oluştururken kendinize şunu sorun; bu reklam kullanıcıları facebookta tutabilecek kadar ilgi çekici mi ? Reklamınız eğer kullanıcıların ilgisini çekmiyor ve aksine kullanıcıları rahatsız edecek bazı ögeler içeriyorsa facebook bu durumda hoşlanmayacaktır. Hem istediğiniz sonuçları elde edemeyeceksiniz hem de facebook reklamlarınızı en kalitesiz yani ürün yada hizmetinize ilgi gösterme ihtimali en düşük kitleye gösterecek ve reklam harcamalarınız boşa gidecektir. Hatta reklam hesabınızın kapatılması gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Siz siz olun reklamınızı kendiniz için değil, önce facebook için oluşturmaya çalışın. Algoritma sizi ve reklamalarınızı sever ise mutlaka başarılı sonuçlar alacaksınız.

No responses yet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir