fbpx
kullanıcı deneyimi

Farklı reklam modelleri denemenize rağmen dönüşüm oranlarınız düşük mü seyrediyor ?
Ziyaretçiler, web sitenizi ziyaret ediyor, ürünü inceliyor hatta bazıları sepete ekliyor ancak nedense satın almıyor mu ?

Evet, çok başarılı reklam görselleri hazırlasanız harika reklam metinleri de yazsanız, eğer web sitenizin kullanıcı deneyimi zayıf ise sonuçlar sizin için pek iyi olmayacaktır.

Bu yazımda, iyi bir landing page nasıl olmalı ? Sorusuna cevap vermeye çalışacağım.

Başarılı bir açılış sayfasında bulunması gereken bazı temel özellikler bulunmaktadır.

1.Teklif

Müşterileriniz sizin ne sattığınızdan çok sattığınız şeyin onlara ne katacağı ile ilgilenirler. Bu nedenle ürün yada hizmetinizle onlara katacağınız değeri ifade etmeniz ve onlara hayır diyemeyecekleri bir teklif sunmanız gerekir.
Çeşitli kampanyalarla teklifinizi destekleyerek teklifinizi daha cazip hale getirebilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse, x ürününden satın alana y ürünü hediye, sepette %20 indirim. Ücretsiz aynı gün kargo gibi.

2.Aciliyet

Ziyaretçilerin satın almaya daha hızlı karar verebilmeleri için aciliyet duygusu yaratmanız gerekir. Örneğin ürününüzün kalan stok adetini göstermek, geri sayım sayacı eklemek gibi.

3. Ürün Tanıtımı

Ürün açıklamalarınıza önem verin. Müşterilerinizin satın alacakları ürün hakkında yeterince bilgi sahibi olmasına imkan verin. Ürün hakkında detaylı bir ürün açıklaması eklemeniz dönüşümlerinize olumlu katkı sağlayacaktır. Müşterilerinize ürünü nasıl kullanacakları hakkında bilgi vermeniz de önemlidir. Mümkünse ürünle ilgili video içerikler inceleme videoları ekleyin.

4. Rakip Analizi

Ürünlerinizin rakiplerinize oranla artıları nedir ? Fiyat olarak daha iyi durumda mısınız ? Ürünleriniz daha mı kaliteli ? Bu konularda müşterinizin kafasındaki soru işaretlerini gidermeye çalışın. Neden sizi tercih etmeliler ?

5. Sosyal Kanıtlar

Web sitenizde ürünlerinizi satın almış ve kullanmış olan müşterilerinizin yorumlarına mutlaka yer verin. Bu yorumlar gerçek deneyimi ifade ettiği için satın alma aşamasındaki kullanıcılar için çok değerlidir.

6. Garanti Sunmak

Müşterilerinize sunmuş olduğunuz ürün ve hizmetinizle ilgili garanti vermeniz, kullanıcı gözünde risk faktörünü ortadan kaldıracağı için bu durum dönüşüm oranlarınızı artıracaktır.

Ürün yada hizmetimizden memnun kalmazsanız 10 gün içinde hiçbir koşul gözetmeksizin iade edebilir ve ödemiş olduğunuz ücreti geri alabilirsiniz gibi. Kendi ürün yada hizmetinizle ilgili garanti politikanızı oluşturabilirsiniz.

7. Güvenlik Elemanları

Bir satıcı olarak kullanıcı gözünde güvenilir bir profil oluşturmanız gerekmektedir. Bu nedenle web sitenizde telefon, adres gibi bilgileriniz yer almalı ve ulaşılabilir olduğunuzu göstermeniz gerekmektedir. Ayrıca özellikle ödeme sayfanızda SSL sertifikası, güven damgası gibi diğer güvenlik sertifikalarını ve bunların rozetlerinin bulunması gerekmektedir.

İyi bir kullanıcı ve satın alma deneyimi için web sitenizde olması gereken temel bileşenlerden bahsetmeye çalıştım. Sizde kendi sektör ve müşteri kitlenize göre bu bilgiler ışığında kullanıcı deneyiminizi iyileştirerek daha fazla dönüşüm getiren açılış-ürün sayfaları oluşturabilirsiniz.

Categories:

Tags:

No responses yet

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir